Openbaar Vervoer
Een trein of tram die niet rijdt dat is voor de maatschappij eigenlijk niet acceptabel. Maar terwijl klanten een hoge betrouwbaarheid willen, groeit tegelijkertijd de belasting van de stroomvoorziening. Voertuigen worden groter en moeten steeds meer comfort bieden aan reizigers. Door verschillende ontwikkelingen is er steeds meer vermogen per voertuig nodig. Het huidige 1500 Vdc systeem op het Nederlandse spoor loopt bijvoorbeeld tegen zijn grenzen aan. Op sommige cruciale locaties is 4000/5000 A niet meer voldoende. Redundantie in voedingen leidt tot te hoge kortsluitvermogens en mogelijk gevaarlijke situaties. Op lange termijn zou het voedingssysteem de capaciteit van een 25 kVac of 3kVdc systeem moeten krijgen. Maar er zijn ook 1500 kV architecturen denkbaar die ver genoeg komen.
Spreiding verbruik
Met een betere spreiding van het elektriciteitsverbruik valt veel energie te besparen. Nieuwe technologieën, de wens duurzaam te ondernemen en de huidige energieprijzen, brengen creatieve oplossingen voor energiebesparing binnen handbereik. EM Power Systems kent die oplossingen.
EM Power Systems heeft een uitgewerkte visie op innovaties in de energievoorziening van het openbaar vervoer. Niet alleen voor de spoorwegen, maar ook voor tram en metro. Meer weten over onze visie en ideeën? Neem contact met ons op.